למה שר האוצר כחלון לא רוצה שיהיו בחירות בקרוב?

    איתי גדסי No Comments on למה שר האוצר כחלון לא רוצה שיהיו בחירות בקרוב?
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (חמישי) התארח שר האוצר, משה כחלון בוועידת איגוד התאגידים העירוניים והתייחס בדבריו לנושא יוקר המחייה, ולשאלה מתי יירדו המחירים אמר: "בוא לא נדבר על מה יהיה, בוא נדבר על מה שעשינו. אחת הבעיות המרכזיות של מדינת ישראל היא הקרקע, הורדנו את מחירי הקרקע במוצקין, מבשרת ציון, הרצליה בכל המקומות ירדו ויורדים המחירים. המדינה השקיעה מיליארדים בכך וכך הוכחנו לקבלנים שניתן למכור במחירים מוזלים".

    אבל למה הקבלנים מוכרים יקר? "כי הם יכולים. אפשר לבנות ב-5000 ₪ למטר אבל הבעיה זה התיאבון של הקבלנים. התפקיד שלנו כמנהיגות זה ללכת עם האמת שלנו ולהראות את זה בפעולות. היום בכל אחת מהערים בישראל יכולים להעיד התושבים שהם רואים שינוי. שם המשחק זה זמן וההצלחה הגדולה תהיה כאשר יהיו נקודות זכאות לצעירים".

    בנוגע למחיר למשתכן אמר כחלון: "השאלה המרכזית בנוגע למחיר למשתכן היא בסופו של דבר אחת, האם הקבלנים יורידו את המחירים באזורים שבהם ישווקו הדירות למשתכן. אבל אני לא ראיתי אף פעם תרנגול רץ לשוחט". אמר כחלון. וסיכם, "יש עוד דברים רבים שצריך לדאוג להם אבל המצוקה האמיתית היא בקרב הזוגות הצעירים אז קודם כל מתחילים איתם. זוגות, צעירים רווקים ורווקות מתחת לגיל 35".

    עוד הגיב כחלון לנושא בעיית התחבורה שעד שנושא זה לא יטופל יהיה קשה לעשות שינוי בדיור בפריפריה ובמרכז, "לא מדובר בקמצנות. משקיעים בסיפור הזה המון כסף והיא נמצאת על השולחן וביחד עם ראשי הרשויות נמצא לכך פיתרון", לדבריו, "היה לי הרבה מזל. אם לא היה מזל לא הייתי מגיע לתפקיד הזה"

    תוך 10 שנים לא יהיו בנקים, הכיצד? " אני אדייק בדברים שאמרתי" הסביר שר האוצר, "אמרתי שתוך 10 שנים הטכנולוגיה תנצח. יהיה ענן שיחזיק את הכסף ואני יוכל לבוא ללוות כסף באמצעות הענן. בלי פקידים וניירת. יהיה מקום שהכסף יהיה מרוכז ומשם יוכלו להלוות ווללוות ויקבלו את הריביות והכל משם".

    בהמשך התייחס כחלון למאבק שלו בבנקים, והאם המלחמה לא מיותרת אם גם כך הם הולכים להיעלם אמר, "אני נבחרתי לשנות? המדינה הזו בת 67 נראית טוב אבל לא צעירה. אף אחד לא רוצה שינויים אבל אין ברירה. חייבים לעשות שינויים למרות הפחדים של האנשים. ובסוף מי שסובל מחוסר השינוי זה האזרחים ולכן אני מתכנן מהפכה בבנקים. בעצם מה שאנחנו עושים כרגע זה מרחיבים את נותני האשראי. 3-4 גופים שיכולים לתת אשראי זה מעט. עסקים קטנים קורסים, משקי בית נחנקים. המפכחת והנגידה הם ממונים על היציבות אבל אני חייב לשנות ולעזור לאזרחים".

    לסיכום הגיב כחלון לירידה שלו בסקרים ואמר בבדיחות, "זו הסיבה שאני לא רוצה בחירות. אבל ברצינות במידה ויהיו למרות שאני לא מאמין שזה נכון, עבר פחות משנה מאז הבחירות האחרונות. בכל מקרה אני נשאר עם 'כולנו' לא חובר ולא מצטרף, אני נשאר במפלגת 'כולנו". חתם כחלון את דבריו.



    0 תגובות